איך לבחור אקווריום ופילטר לדגים

החלטתם להביא תוספת מרהיבה לביתכם, ועכשיו זה הזמן לעשות את הבחירות המתאימות.

עבור הדגים, בחירת האקווריום והפילטר האיכותיים והמתאימים, היא קריטית ביותר עבור איכות חייהם.

לכן, חשוב שתשימו לב למה הדברים החשובים כאשר אתם עושים את הבחירות האלו, בשביל זה, חשוב שתבינו מה המשמעות של כל בחירה, ומה הן האפשרויות העומדות בפניכם, בכדי

שתוכלו לעשות זאת בקלות רבה.

 

לוודא שיש לכם את על מה שצריך

כאשר אתם ניגשים לרכוש אקווריום ופילטר, צריך להכיר את התחזוקה הנכונה והציוד המותאם בכדי שחיי האקווריום ישארו רעננים וצבעוניים לאורך זמן. עוד לפני הכנסת הדגים למים, מכיוון שדגים הם עדינים ורגישים מאוד, חשוב שתשימו לב שיש לכם את כל המוצרים הדרושים ושאתם יודעים מה הדרך המומלצת לאקלם את הדגים לאקווריום החדש שלכם.

 

בחירת האקווריום

שימו לב שכל אקווריום לדגים מגיע עם ציוד נלווה שונה, שישנה את הצורך שלכם אחר כך מבחינת השלמת ציוד. בנוסף, חשוב לבחור אקווריום שיתאים היטב בגודלו ובצורתו לחלל בו אתם מתכוונים למקם אותו, קחו בחשבון שמומלץ למקם את האקווריום באזור שיש בו חלום או במיקום עם שמש ישירה במשך שעות רבות המשך היום.

 

בחירת הפילטר

מוצר חשוב מאוד שאסור לשכוח, זה פילטר לאקווריום, הפילטר אחראי לסנן ולנקות את מי האקווריום, עובד ללא הפסקה עשרים וארבע שעות ביממה, בכדי לספק לדגי האקווריום מים הנקיים אשר ראויים למחייה. לכן בבחירת הפילטר אין מקום להתפשר, זה חלק עיקרי בחיי הדגים, וידאג לכך שהכל יפעל כשורה.

 

סוגי פילטר

חיצוני – פילטר חיצוני נמצא מחוץ לאקווריום ומכיל שלושה שלבי סינון, סינון מכני על ידי ספוג פרלון, סינון כימי על ידי פחם פעיל וסינון ביולוגי על ידי מדיית קרמיקה. ישנם פילטרים חיצוניים שמכילים מערכת נורות יו וי, אשר מחסלת את החיידקים ומונעת ירוקת במים.

פנימי – פילטר פנימי נמצא מתחת למים באקווריום, הוא דורש יותר תחזוקה, צריך לנקות אותו כל שבוע. בדרך כלל הוא מכיל פחם פעיל ומדיה ביולוגית. הוא משמש בעיקר בכדי לבצע סינון מכני של הלכלוך באקווריום.

 

המים באקווריום

חשוב שהמים באקווריום ידמו את הסביבה הטבעית בה חיים הדגים, ובכל זאת יש הבדל גדול בסוג המים שיש בסביבה הטבעית לעומת זה שמתאפשר באקווריום. לכן, יש כזו חשיבות לפילטר מותאם ואיכותי, שדואג לבריאות הדגים, מים צלולים, תחזוקה שוטפת, ומהווה פתרון מכיוון שאין סירקולציה טבעית כמו זו בסביבת החיים הטבעית של הדגים.

 

איך לבחור נכון?

הדבר החכם ביותר לעשות, זה להתייעץ עם מישהו שמבין בתחום, מכיר את הדגים אותם אתם מתכננים לשים באקווריום ויוכל להתאים לכם את האקווריום והפילטר שהכי נכונים עבור הדגים שלכם. בנוסף שימו לב, שבגלל שסוגים שונים דורשים תחזוקה שונה, את הבחירה הנכונה תוכלו לעשות על ידי התאמת הבחירה לאורח החיים האישי שלכם.

אקווריום

 

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו