איך להיפטר מהנמלים במטבח

 נמלים הן יצור מעניין. הן חכמות בצורה מרשימה להפליא, הן עובדות בשיתוף פעולה אחת עם השנייה ועושות הכל עבור ה:״מלכה״ שלהן.

נמלים אמנם קטנות בגודלן, אך הן כל כך חרוצות במשימותיהן הרבות.

אך מתי החיה החרוצה הזו מתערבת בחיינו והאם היא מזיקה לנו? ואם כבר היא מזיקה, האם ישנו צורך להיפטר ממנה ולגלותה מתוך ביתנו?

 

נמלה לא מבקרת בבתים, היא הופכת להיות הבעלים שלהם.

במידה ונתקלתם אף לו בנמלה אחת בתוך המטבח שלהם, זהו מתכון לאסון. נמלים מייצרות קן בסביבתן, לשם הן סוחבות את המזון אותן הן מוצאות ומזינות את הקן ואת המלכה שלהן. בצורה זו, הנמלים מתרבות ובכך נוצר קו שלם של נמלים שלעיתים קשה לזהות את מקורו. בד״כ נמצא את הקן עם זיהוי של חור/פתח כלשהו ברצפה או מהאדמה בחצר הבית שלנו.

 

עבודת נמלים

נמלים נמשכות בעיקר למטבח משום שהוא מקור האוכל העיקרי שנמצא בבית. שאריות של סוכר נופלות על הרצפה בלי שנבחין בכך, ישנם מזונות שומניים שהן נמשכות אליו מאוד. כמוהן, אם אנו רוצים להיפטר מהן במטבח שלנו, עלינו לבצע ״עבודת נמלים״, אשר במסגרתה נמצא את מקור הגעתן ועלינו לזכור את המקומות שהנמלים הסתובבו בהם.

עלינו לזהות את הקן שלהן, בד״כ דבר שיקל על הזיהוי הוא לעקוב אחר השיירה שלהן לאחר שמצאו את מזונן. הן סוחבות את המזון ישירות לתוך הקן. לאחר מציאתו ואטימותו, רצוי לבצע הדברה עם מדביר מוסמך שאיתו ניתן להיוועץ בסוג החומרים ובשיטת הטיפול בהן, כל זאת מלווה בהדרכה נכונה, התאמה אישית לביתכם ומציאת מקור הנמלים בצורה מדויקת.

 

הפיל מפחד מהנמלה, לא מהאריה

במקרה הזה אנחנו הוא הפיל, ועלינו להבין שגם נמלה קטנה בתוך הבית עלולה להוות מטרד רציני ולהביא עמה משפחה שלמה של נמלים אשר תצקנה לכם בשגרת המטבח והיום יום שלכם, לכן אסור להזניח מטרד זה.

ניתן להשתמש בג׳ל נמלים – זהו ג׳ל מתוק שהנמלים רואות בו כמזון מתאים עבור מלכתן, הן סוחבות אותו לקן והמלכה אוכלת ממנו. היא מתה מהחומר, וכשהיא מתה, הקן נעלם.

 

מה שלא הורג, מחשל

נמלים מפתחות עמידות עם השנים לחומרי הדברה שונים. קשה להרוג אותן ולהשמיד את הקן שלהן עם הדברה ביתית, לכן המלצתי החמה היא לקבוע עם מדביר נמלים מוסמך וליהנות ממגוון שיטות וחומרי הדברה שונים בהתאם לדרישותיכם ולנוחיותכם.

ישנם פתרונות ידידותיים יותר כגון מקלות קינמון ופיזורם באיזורים בהם שהו הנמלים, עלי דפנה יעבדו באותה הדרך. ניתן גם לדלל מעט חומץ עם מים ולפזרו ברחבי הבית, כמו שאנו סובלים מהריח – הן בוודאות לא אוהבות אותו. במידה ואחת השיטות לא עבדה אחרי מספר ניסיונות, ניתן לנסות פתרון ידידותי וטבעי אחר, אך כמובן שזו לא תהיה עבודה קלה.

 

חייה

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו