הנצחת החללים של ישראל – איפה זה קורה?

מדינת ישראל היא מקום שבו אין לנו כל ברירה אחרת, אלא לעמוד על המשמר באופן תמידי.

צבא ההגנה לישראל הוא חלק בלתי נפרד מהמשמר הזה, ובמדינת ישראל כל בגיר שמגיע לגיל 18 ונמצא בכשירות נפשית וגופנית לעשות זאת – מתגייס לצבא למגוון תפקידים. כחלק מהתפקידים האלו נמצאים גם תפקידים קרביים שמעמידים את חייהם של החיילים בסיכון, ולפעמים הם אף מוצאים את מותם.

כמו כן, לא מעט מאזרחי ישראל מוצאים את עצמם נפגעים ואף מתים בפעולות האיבה השונות, ולכן קיים מערך שלם שמטרתו הנצגת החללים של ישראל.

אז איפה ואיך מתרחשת ההנצחה הזו?

 

הנצחת החללים של ישראל ביום הזיכרון לחללי צבא ההגנה לישראל ולנפגעי פעולות האיבה

אחד המועדים היותר חשובים בשנה הוא יום הזיכרון לחללי צבא ההגנה לישראל ולנפגעי פעולות האיבה. המועד הזה מכיל טקסים ממשלתיים רשמיים רבים, ביקור של המשפחות בהר הרצל ובבתי העלמין הנוספים, נשמעות שתי צפירות שבהן כל אזרחי מדינת ישראל עומדים בדממה וזוכרים את הנופלים, ומגוון תכניות טלוויזיה שמוקרנות באותו היום לשם הנצחת החללים של ישראל.

זהו המועד המרכזי שבו הנצחת החללים של ישראל מתרחשת, אך קיימות מסגרות נוספות שדואגות לדאוג להנצחה הזו בדרכים נוספות.

 

אתר האינטרנט "יזכור" כחלק מהנצחת החללים של ישראל

"יזכור" הוא אתר אינטרנט שבו נמצא מידע על כלל חללי מערכות ישראל. עבור כל אחד מהחללים הוקם עמוד מיוחד שמרכז את כל סיפור חייו, מרגע היוולדו ועד הרגע שבו מצא את מותו. הנצחת החללים של ישראל באתר "יזכור" מתרחשת לאורך השנה כולה, והאתר אף מאפשר להנציח את החללים בדרכים שונות כמו הדלקת נר לזכרם, ולקיחת חלק בפרויקטים ומפעלים שנועדו להעמקת זיכרון החללים.

 

פרויקט "בית אבי חי" – פרויקט להנצחת החללים של ישראל באמצעות אנימציה

פרויקט "בית אבי חי" לוקח את סיפורי החיים של החללים, והופך אותם לאנימציות קצרות ומלאות בחיים. כל אנימציה מספרת את סיפור חייו של החלל או את רגע נפילתו, באמצעות אפקטים מגוונים ומשחקי צבע. בדרך הזו, ניתן לקבל את הנצחת החללים של ישראל בצורה חיה ומרגשת, שמספרת את סיפורם בצורה יצירתית ומקורית.

 

דברים שחשוב לדעת בנוגע להנצחת החללים של ישראל

מעבר לפעולות הנצחת החללים של ישראל, קיימים דברים נוספים שמדינת ישראל מאפשרת למשפחות השכולות לקבל. החזר מס לבני המשפחה בעקבות מותו של היקר להם הוא בהחלט דבר שצריך להכיר, שיכול לעזור להם, ולו במעט, לחזור ולעמוד על הרגליים.

הסיוע הכספי הזה ניתן להם לאחר הוכחת עמידה בתנאים מסוימים ומעבר של הליך בירוקרטי, וחברת הגנה פיננסית – החזרי מס שמחה להעניק שירות שמסייע לאותן משפחות לקבל בדיוק את מה שמגיע להן. בעזרת חברת הגנה פיננסית, יכולות המשפחות להתרכז באבלן, ולתת לגורם מקצועי לפנות להליך במקומן.

 

קבר

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו