איך לארגן את הכלים במחסן בקלות ובמהירות

משתגעים מהבלגן במחסן? גם אצלכם הכלים תקועים ללא כל היגיון? חולמים על מחסן גינה מאורגן בו כל הכלים מסודרים בצורה חכמה? כאן תכירו כמה כללים איך לארגן את הכלים במחסן בצורה קלה, מהירה ויעילה.

 

מדפים

תוכלו לבחור אפשרויות שונות של מידוף למחסן. מומלצים ביותר מדפים מודולריים שהם הפתרון  לשמירה על סדר וארגון. מומלץ למקם את הכלים, והחפצים השונים על גבי מדפים באופן מותאם לתדירות השימוש בהם ולרמת הנגישות הנחוצה.

דוגמאות:

  • תליית כלים כבדים על וו המאפשר גישה מיידית.
  • הנחה של מסמכים בלתי שימושיים במדפים גבוהים.

 

קופסאות אחסון

קופסאות שקופות מאפשרות לארגן את המחסן בצורה מסודרת ונגישה, הקופסאות הן זולות ביותר ומסייעות בארגון החפצים  לפי קטגוריות. מומלץ למקם את הקופסאות בהתאם לתדירות השימוש.

 

פלטות עץ

במחסן הגינה מאוחסנים בדרך כלל כלים לעבודה. על מנת לאפשר גישה נוחה לכלים באופן בטיחותי, מומלץ לרכוש פלטת מעץ שמתאימה למספר הכלים ולסוגים שלהם, לצורך תלייתם על הפלטה. וכך ניתן לספק מקום אחסון נוסף.

 

רשימות מלאי

מומלץ לנהל רשימות מלאי מאורגנות ומעודכנות. באמצעות רשימות אלו ניתן לדעת מה חסר במלאי וכך ולרכוש בהתאם, כמו כן ניתן לבחון לפי הרשימה מהם החפצים והכלים הנדרשים לפי המיקום המדויק.

 

פינוי חפצים

לעיתים מצטברים חפצים ומסמכים שאין בהם צורך, והם ממלאים מקום מיותר במחסן. מומלץ להוציא מידי פעם  את כל הפריטים שמצויים בתוך המחסן ולבדוק מה שימושי ומה חסר שימוש. מה שאין בו שימוש – יש לזרוק או להעביר למחזור. במידה ומדובר בציוד  שעוד ניתן להשתמש בו, רצוי מאוד להעבירו כתרומה.

 

ניקוי שבועי

אחת הדרכים לשמור על מחסן מאורגן, היא  לשמור על הניקיון בו, לפחות פעם בשבוע מומלץ לנקות ולארגן את המחסן וכך ליהנות ממחסן שימושי ויעיל הרבה יותר.

 

ניצול גובה

מומלץ לסדר את המחסן לגובה. למלא במדפים / ארונות / אמצעי אחסון אחרים עד לגובה המקסימלי ביותר כדי ליצור מקומות אחסון נוספים ולחסוך מקום על רצפת המחסן העלול לגרום לאי סדר.

 

תגיות

מומלץ לתייג את הפריטים במחסן כדי לקבל שליטה טובה יותר על חפצים וציוד הנמצאים בו. ניתן לרכוש מדבקות ולהדביק אותן על קופסאות שקופות וכיוצא בזה, על מנת לדעת מה יש בכל קופסא.

 

לסיכום

מעוניינים לדעת איך לארגן את הכלים במחסן בקלות ובמהירות? הכרתם כאן כמה טיפים וכללים שיעזרו לכם בארגון. מומלץ לשלב במחסן מדפים מודולריים, קופסאות אחסון ופלטות עץ. לערוך מידי תקופה קצרה בדק בית הכולל הכנת רשימות מלאי, פינוי חפצים מיותרים וניקיון שבועי. ולהשתמש בטכניקות ארגון של הדבקת תגיות וניצול הגובה במחסן. הקפדה על כללים אלו תעזור לכם ארגן את הכלים בצורה מושלמת – קלה ומהירה וליהנות ממחסן מאורגן וכיף לשימוש.

מדפים

 

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו