מהם ההבדלים בין שיש למטבח או לאמבטיה

את שניהם מכנים שיש, למרות שלא תמיד מדובר בשיש ממש – מה ההבדלים, אם קיימים, בין השיש עליו אנחנו מבשלים לבין השיש הנפוץ כיום בחדרי האמבטיה?

 

משטחי עבודה

על אף שאנו רגילים לכנות כל משטח עבודה במטבח או באמבטיה "שיש", לאמיתו של דבר קיים סיכוי גדול מאוד שלא מדובר במשטח העשוי  משיש אמיתי. כיום מיוצרים משטחי העבודה ממגוון חומרים אחרים, עמידים, חזקים, ומוצלחים לא פחות מאבן השיש המקורית.

 

שיש לאמבטיה

משטח העבודה באמבטיה, הוא בעצם הכיור וכל מה שמסביבו. משטח העבודה הסטנדרטי, אשר נקנה בדרך כלל כפי שהוא, ללא שינויים והתאמות מיוחדות, עשוי מחרסינה. אולם כאשר מעצבים את הבית ומחפשים אלמנט ייחודי לחדר האמבטיה, מעצבים רבים ממליצים על שימוש במשטחי שיש באמבטיה, מה שגם תורם לנראות וגם איכותי לשימוש.

 

שיש למטבח

אבן השיש האמיתית, המורכבת ממינרלים ונוצרת במעמקי האדמה, הינה פתרון יקר ולא תמיד יעיל לשימוש כמשטחי עבודה במטבח. את משטחי העבודה המודרניים מייצרים בשיטות דומות לתהליך הייצור של אבן השיש הטבעית, וגם הם מורכבים מיחסים שונים של מינרלים המשפיעים על עמידות המשטח, חוזק המשטח בפני שריטות וסדקים, ומידת הספיגה שלו בכל הקשור לכתמים.

 

במה זה שונה?

 

שיש למטבח

כאשר בוחרים שיש לחדר האמבטיה, השיקולים בבחירה שונים מהשיקולים הנלקחים בחשבון כאשר בוחרים שיש למטבח. בחירת שיש מוצלח למטבח הינו כזה שעמיד בפני שריטות סכין, בעל עמידות גבוהה לחום כך שאין חשש להניח עליו סירים חמים, ושאינו סופג כתמים הנוצרים במהלך הבישול וההכנות על גבי המשטח. משטחי השיש הנפוצים ביותר כעת במטבחים הם משטחי האבן קיסר, גרינט, גרניט פורצלן, דקטון ועוד. משטחים אלו מגיעים בפלטות גדולות בעוביים משתנים, שבעת ההתקנה יש צורך במתקין מקצועי אשר יבצע את החיתוכים כנדרש תוך התאמה מלאה למטבח שלכם.

 

שיש לאמבטיה

ברמת העיקרון, אין אנו מדברים על שיש שונה לחדר האמבטיה מהשיש אותו מתקנים במטבחים. עם זאת, כאשר בוחרים שיש לחדר האמבטיה, חשוב לבחור משטח שיש אשר יהיה עמיד יותר בתנאי הלחות בחדרים הרטובים שבבית, וכזה שאינו סופג כתמים. בחירת השיש הנכון והעמיד ביותר בחדרי האמבטיה יקנה לכם ראש שקט לשנים ארוכות.

 

מאיפה רוכשים שיש?

כאשר רוכשים שיש למטבח או לאמבטיה, חשוב לקנות ממקום אמין ומקצועי, כיוון שהתקנה של משטחי השיש דורשת ניסיון והבנה בתחום. שיש אלחי מייצרים שיש למטבח ושיש לאמבטיה, ומספקים לכם גם שירות של הרכבה, כך שאתם יכולים להיות בטוחים שאתם בידיים טובות מתחילת התהליך ועד לסופו.

 

לסיכום

בחירת שיש למטבח ושיש לאמבטיה נעשית מאותו ההיצע, אולם השיקולים בעת בחירת סוג המשטח מעט שונים. בשני המקרים מומלץ לבחור שיש שאינו סופח כתמים, מבישול או מלחות. כאשר בוחרים שיש למטבח בוחנים את רמת העמידות לחום ולשריטות, מה שאינו רלוונטי כלל בעת בחירת משטח עבודה לאמבטיה. בשני המקרים מומלץ לרכוש ולהתקין את משטח העבודה רק דרך חברה מקצועית ומתקין מטבחים מוסמך.

 

פינת אוכל

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו