איך בוחרים חברת שליחויות?

לא משנה אם אתם עסק המספק ללקוחותיו משלוחי מזון או עסק החייב להעביר משלוחי מסמכים ודואר באופן מידי.

בין אם אתם זקוקים לשליחויות בינעירוניות או שליחויות ארציות תכופות – הרי שאתם זקוקים לחברת שליחויות מקצועית, אחראית ואמינה שתדע להעניק לכם שירות ברמה גבוהה ולעמוד בדרישותיכם.

אז איך בוחרים חברת שליחויות?

מה חשוב לבדוק לפני שבוחרים ועל מה כדי לכם להתעקש – בשורות הבאות תקבלו תשובות על כל השאלות.

כאשר מדובר במשלוחים המטרה היא כמובן להעביר את הציוד, השירות או המוצר במהירות רבה, במקצועיות וכמובן שהעלויות יהיו זולות, הוגנות וללא שום הפתעות.

עליכם לבחור חברת שליחויות שתדע לעמוד בציפיות ובדרישות העסקיות שלכם שכן בסופו של דבר חברת השליחויות היא הפנים שלכם מול הלקוחות שמקבלים את המוצר או השירות ולכן חשוב לדאוג שהפנים שלכם יהיו מקצועיות.

על מנת לענות על השאלה איך בוחרים חברת שליחויות הרי שעליכם לבחון מספר פרמטרים חשובים כדי להימנע מהפתעות לא רצויות בהמשך.

כמובן שמומלץ לבחור בחברת שליחויות כמו דיל דליברי אשר נמצאת בסמיכות מקום לעיר בה העסק שלכם פועל שכן אין כל היגיון אם העסק שלכם נמצא בתל אביב לבחור בחברת שליחויות היושבת בבאר שבע ומספקת שליחים מאזור באר שבע.

חברת שליחויות

אך אם מדובר בחברת שליחויות גדולה עם סניפים בכל הארץ הרי שאין זה משנה היכן יושבים המשרדים אלא מספיק שיש שליחים בקרבת אזורכם.

עליכם לבחור בחברת משלוחים אשר תעבוד בשעות הפעילות של העסק שלכם. המדובר בנקודה הרלוונטית בעיקר לעסקים הפועלים בשעות הלילה כדוגמת מסעדות המציעות משלוחי מזון לכל אורך הלילה.

תנאי השירות של חברת השליחויות

בשלב הבא עליכם לבדוק מול חברת המשלוחים מהם תנאי השירות שהם מציעים וכמובן לסכם ולקבוע כמה תנאים ברורים.

כך למשל, עליכם לבדוק כמה שליחים עובדים במשמרת וכמה הם מקצים עבור העסק שלכם.

כמו כן, עליכם לסכם תוך כמה זמן השליחים צריכים להגיע לאסוף את המשלוח כמו גם תוך כמה זמן חברת השליחויות מתחייבת להגיע ללקוח ולהשלים את המשלוח.

עליכם לחשוב גם על מקרים בהם יהיו תקלות, איחורים או בעיות בלתי צפויות כמו נזק שנגרם למוצר איכות כמו מזרן איכותי או חפץ בעל ערך כלשהוא.

לכן מומלץ לסכם מראש מול חברת השליחויות מה קורה במצבים כאלה האם החברה תהיה אחראית לפיצויים במקרים בהם לקוחות החליטו לבטל את המשלוחים.

בין התנאים כמובן עליכם לקבוע את אזורי החלוקה שבהם יהיו המחירים הסטנדרטיים ללא כל שינויים או תוספות וכאשר מדברים על אזורי חלוקה רחוקים יותר שתדעו מראש כמה תשלמו על משלוח וכך תוכלו לתמחר נכון את המוצר/שירות.

אחד הבעיות הגדולות שמתמודדות חברת שליחויות הן תנאי מזג אוויר קשים וקיצוניים אשר הופכים את העבודה למסורבלת קצת יותר.

כאשר אתם בוחרים חברת שליחויות עליכם לבחון האם הם מוכנים ומספקים שירות משלוחים בימי החורף הקשים כמו גם בעומסי חום קיצוניים שכן המדובר בתנאי מזג אוויר האופייניים למדינת ישראל.

אם אתם זקוקים לחברת שליחויות שתבצע עבורכם שליחויות ארציות והחברה עובדת רק עם קטנועים, הרי שבימי החורף הסוערים גם אם הם מאוד ירצו, השליחים לא יוכלו לנסוע בכבישים המוצפים או בסערות הקשות.

משכך, עליכם לבדוק שלחברה יש גיבוי ותוכל לבצע משלוחים בעזרת רכבים ולהמשיך בעבודה השוטפת מבלי לפגוע לכם בעסק.

טרם הבחירה בחברת שליחויות מומלץ לבצע סקר שוק קצר על מנת שתבחנו היטב ותסגרו עם חברת שליחויות מקצועית, אחראית, אמינה ומיומנת וכך תוכלו לחסוך מעצמכם המון תקלות ובעיות בעתיד.

כיצד מבצעים איתור משלוח

במידה ויש חברה גדולה שאתם בודקים, ולכם יש מספר רב של משלוחים, כנראה שתצטרכו ותרצו להבין ולדעת מה הסטטוס של כל משלוח כדי ששום משלוח לא יתפספס והכל יגיע אל היעד שלו בזמן ולא אובדן או נזק. תמיד תשאלו את חברת המשלוחים האם יש לה שירות של תוכנת מעקב אחר משלוחים, זה יצור לכם סדר וארגון בחברה שלכם ובמעקב הזמנות שלכם.

היום המון חברות נותנות שירות של מעקב און ליין אחרי המשלוחים שלהם. מרגע איסוף המשלוח ועד לרגע שהלקוח מקבל זאת מהשליח, החתים אותו והכל עבר כמו שצריך. ברגע שהלקוח מוסר את המשלוח, הוא מקבל מידי השליח מספר סידורי, מספר מעקב יותר נכון, לאותו משלוח ספציפי. אם תרצו לדעת היכן המשלוח נמצא, תזינו את מספר הסידורי של המשלוח בתוכנת המעקב של החברה, וכך תדעו בדיוק מה מקום המעודכן של המשלוח שלכם.

שירות זה הינו מצוין, מכיוון ואינכם צריכים להתקשר כל פעם לחברת המשלוחים ולשאול אותם על מיקום השליח והחבילה שברשותו.

 

תחתמו על חוזה מסודר עם חברת המשלוחים לצורך התקשרות עתידית

הכי טוב זה להיות לקוח קבוע באותה חברת משלוחים ולא לקוח מזדמן. העלות של המשלוחים תפחת בלפחות 50-60 אחוזים, יהיה לכם מעקב אחר המשלוחים, תקבלו את הכל בשירות הטוב ביותר מכיוון ולא ירצו לאבד אתכם כלקוח, ויתנו לכם את השירות הטוב ביותר. ככה זה שאתה לקוח קבוע ולא לקוח מזדמן. תחתמו חוזה או הסכם בנכם לבין חזרת המשלוחים שאומר:

  • כמות המשלוחים שיש בכרטיסייה.
  • מה הדד ליין המקסימלי לכל משלוח.
  • מהן נקודות היציאה מהחוזה במידה ולא מרוצים מהשירות.
  • מתי מעבירים תשלום כל חודש.
  • מה קורה במקרה של אובדן או גניבה של המשלוח.
  • איזה סכום הביטוח של חברת המשלוחים מכסה במידה והמוצר נפגע או נגנב.

דברים אלו הם קריטיים מאוד ובמידה והם נעשים בצורה לא טובה, הם יטרידו נורא את בעל העסק שמבצע את הזמנת המשלוחים.

חברת שליחויות צריך לבחור נכון ליהנות משירות איכותי, מקצועי וטוב.

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram