מה כדאי לבדוק לפני רכישת מזגן?

בימי הקיץ הישראלי הלוהט, בחירה של מזגן יכולה להפוך שהות בבית לנעימה או לבלתי נסבלת.

בשביל שתוכלו להנות ממיזוג אוויר נעים בימי הקיץ החמים או בימי החורף הקרים, מומלץ לבחור מזגן בצורה נכונה שתתאים לחלל הבית והחדרים שלכם.

בכדי שתוכלו לבחור נכון את המזגן אותו תרכשו עבור הבית שלכם, ישנם כמה דברים חשובים שצריך לבדוק בטרם הרכישה.

בשביל לעשות לכם קצת סדר בבאלגן, סיכמנו עבורכם את הדברים הקריטיים ביותר שיש לבדוק לפני רכישת מזגן.

 

מה הם הצרכים שלכם מהמזגן?

על פי המלצות של חברות מזגנים רבות, הדבר הראשון שיש לבדוק לפני שרוכשים מזגן הוא הצורך המרכזי שלכם מהמזגן. האם אתם צריכים יותר קירור או חימום? האם אתם מייעדים את המזגן שלכם למספר חדרים או לחדר אחד? האם החלל אותו אתם רוצים למזג גדול או קטן? שאלות אלה ועוד רבות יעזרו לכם להחליט איזה סוג מזגן יתאים לצרכים שלכם בצורה הטובה ביותר ויוכל למנוע מצב של רכישה לא נכונה.

 

איזה סוג מזגן מתאים לכם?

כיום, ישנם שלושה סוגים עיקריים של מזגנים: מזגן עילי, מזגן רצפתי ומזגן מרכזי. מזגנים עיליים הם הסוג הנפוץ והפופולרי ביותר של מזגנים כיום, בזכות גודלם הקטן וקלות ההתקנה שלהם. מזגנים אלה הינם שקטים בדרך כלל, כשהמדחס מותקן בחלקו החיצוני של הבית. מזגנים מסוג זה יכולים להתאים לחדרים בודדים, גדולים וקטנים כאחד, כתלות בגודל ועוצמת המזגן.

מזגנים רצפתיים הינם מזגנים מהדור הישן יותר, אותם ניתן למצוא בדרך כלל בדירות ובבתים ישנים. לרוב, מזגנים כאלה בקושי זמינים לרכישה עבור השוק הרחב, ונפוצים יותר במשרדים וחללים ציבוריים גדולים.

מזגנים מרכזיים ומיני מרכזיים הם למעשה אותם פתחי אוורור המקררים מספר חדרים. מזגנים מסוג זה, לרוב חולשים על קומות שלמות ומסוגלים לספק מיזוג אוויר לכלל החדרים בקומה. למרות היעילות והחסכון במקום של מזגנים מסוג זה, הם בדרך כלל יקרים יותר והרכבתם מסובכת יותר.

 

כמה רועש המזגן?

דבר חשוב נוסף שיש לשים לב לפני שרוכשים מזגן הוא מידת הרעש של המזגן. לא תרצו שמיזוג האוויר בבית שלכם יעלה לכם ברעשים ובכאבי ראש שיגרמו לכם לחשוב פעמיים לפני שאתם מדליקים מזגן. לכן, מומלץ מאוד לבדוק שהמזגן בו אתם מעוניינים עומד בקריטריונים הדרושים הנוגעים למידת הרעש, וכן לברר על המלצות וחוות דעת.

 

נוחות השימוש

לאופן בו אתם מדליקים ומכבים את המזגן, שולטים על הטמפרטורה ועל העוצמה, יש חשיבות גדולה מאוד בעת בחירת המזגן. שימו לב שהמזגן שלכם מגיע עם שלט נוח לתפעול שאינו מסובך מדי להבנה. מזגנים רבים כיום מגיעים עם מגוון רחב של אופציות וטכנולוגיות, עד לרמה שהופכת אותם למורכבים מדי לשימוש.

 

תפוקה

התפוקה של המזגן היא בעצם העוצמה בה הוא מסוגל לחמם או לקרר. בהתאם לגודל החלל בו אתם מעוניינים להתקין את המזגן, בחרו במזגן עם תפוקה שתתאים לצרכים שלכם. מומלץ לשים לב שאתם לא רוכשים מזגן חזק מדי, שיצרוך יותר חשמל ממה שאתם צריכים.

 

מכשיר מיזוג

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו