עשה ואל תעשה בזמן התקנת מצלמות אבטחה בבית

אז בחרתם לישון טוב יותר בלילה, והחלטתם לרשת את ביתכם במצלמות אבטחה.

נהדר! כעת חשוב לוודא שגם תהליך התקנת המצלמות יהיה הטוב ביותר כדי לקבל את התמורה המועילה והבטיחותית ביותר עבור הבית שלכם.

לשם כך אספנו עבורכם כמה עצות מועילות במיוחד.

חכם עיניו בראשו

הכלל הראשון וכנראה החשוב ביותר בהתקנת מצלמות אבטחה לבית הוא לבחור נכון את מקום התקנת המצלמה. ובכן, כלל ה'אל תעשה' הראשון והחשוב ביותר הוא – אין בשום אופן להתקין את המצלמה ללא חישוב מוקדם ובדיקה. הכלל מתייחס לשני סוגי המצלמות הנפוצות – מצלמות 'כיפה' המיועדות לתלייה בתקרה, ומצלמות 'צינור' שניתן לתלות אותן במקומות שונים. חשוב להגיע לתהליך מיקום המצלמות בידיעה ובביטחון לגבי יכולות המצלמות שנרכשו ומטרת התקנתן.

יש להקדים ולומר כי מדובר במשימה שמתחשבת בפרמטרים מגוונים (כפי שנראה בהמשך), וברוב המקרים יהיה נכון להיעזר בבעל מקצוע. מדובר בתהליך שנרצה שיהיה חד פעמי ועם זאת יעיל ככל האפשר, ולכן התכנון המוקדם חשוב ביותר.

לשמור על מרחק יחסי

חשוב למקם את המצלמות בנקודה אופטימלית שתתאים גם לאיכות ולטכנולוגיית המצלמה. מיקום המצלמה בנקודה מרוחקת מדי עלול להוביל לתמונה לא מדויקת של פרצוף למשל, בהתאם לאיכות המצלמה כמובן. מנגד, הצבת המצלמה בנקודה קרובה מדי תגדיל את ההשפעה השלילית של עצמים מסנוורים על התמונה.

בנוסף, הצבת המצלמה בנקודה קרובה מדי תסתיר חלקים נוספים מהחלל המצולם, ואילו הצבתה רחוק מדי תצלם חלקים לא רלוונטיים. יש להתחשב לפיכך גם בזווית העדשה.

נשאף לכך שהצלמות יכסו כמה שיותר שטח אך לא על חשבון זיהוי מלא של פרצופים או פרטים חשובים אחרים.

לא לפזול לצדדים

חשוב לוודא שהמצלמה ממוקמת בנקודה שהיא ברשות בעליה ולא בשטח ציבורי, שם היא חשופה למזיקים חיצוניים ולא נמצאת באחזקת הפרט מבחינה חוקית.

מהצד השני, יש לוודא שבטווח הצילום של המצלמה לא נמצאים שטחים פרטיים. צילום של אדם ללא רשותו מהווה עבירה פלילית ועלול להוביל גם לעימותים מיותרים בין שכנים. כלל זה רלוונטי יותר כשמדובר במצלמות צינור, אשר קל להבחין בכיוון הצילום שלהן ולדעת אם ישנה חדירה לפרטיות.

לברוח מן האור

התאורה הביתית עלולה להקרין על מצלמות האבטחה ולפגום באיכות הצילום. לכן, בזמן התקנת מצלמות האבטחה מומלץ להדליק את האורות הסמוכים אליהן, על מנת לבחון את השפעת התאורה על איכות התמונה הנקלטת. יש לסגור את התריסים במהלך התהליך כדי לקבל אבחנה מלאה.

משחק מקדים

לבסוף, יש לבחון את ביצועי המצלמה ועמידתה בקריטריונים הנ"ל על ידי ניסוי וטעייה בזמן ההתקנה. כדי לעשות זאת, מומלץ ל"ביים" מקרים מסוימים אל מול המצלמה ולבדוק את ביצועיה. לדוגמא, מעבר של אדם עם כובע או שעון מנצנץ באזור המצולם.

 

עמוד עם מצלמות

אז מה היה לנו בעמוד זה?
מאמרים נוספים
שאולי תאהבו