משרד מסודר הוא המפתח לעבודה יעילה ונוחה. עובדה זו כנראה ידועה לכם, אבל לא בטוח שאתם מכירים בצעדים שיובילו לתוצאה הרצויה. יצאנו לבדוק את הנושא וחזרנו עם צעדים בסיסיים שעליכם לנקוט, כדי לסדר את המשרד ולשמור על התוצאה למשך זמן רב. הישארו כאן ותגלו מהם 4 הצעדים שתצטרכו ליישם? והאם יש פעולות שכדאי להימנע מהן לאורך הדרך, כדי שלא תחזרו כמה צעדים אחורה?
צעד ראשון – מיון יסודי
עליכם לעצור לרגע ולהתבונן בנעשה במשרד, כדי שתוכלו להתחיל במיון יסודי. חשוב לציין שעליכם לעבור על כל דבר שנמצא בסביבתכם, למשל: ניירת, קלסרים, ספרים, מוצרים טכנולוגיים, רהיטים וחפצי נוי. אז מאיפה מתחילים? משולחן העבודה. שכן, זהו האזור שמשפיע במיוחד על שגרת העבודה במשרד. לאחר שתבצעו מיון קפדני, תוכלו לעבור למגירות, המדפים והארונות. שימו לב, בכל פעם שתיתקלו בפריט, תצטרכו לשאול את עצמכם – האם יש לי צורך בו? את הפריטים הלא נחוצים, יש להעביר לפח או לתרומה. כאשר ניירת ישנה, יכולה לעבור לגריסה או מחזור. רק לאחר שתבצעו את הפעולות הללו, תוכלו לתייק את המסמכים הנותרים לפי נושאים או תאריכים.
צעד שני – הוסיפו פתרונות אחסון במקרה הצורך
יישמתם את השלב הראשון וגיליתם שמקומות האחסון הקיימים במשרד מלאים? אם כך, עליכם להוסיף כמה ארוניות וארונות לתיוק ושמירת מסמכים, מדפים פתוחים שיאפשרו נגישות נוחה לציוד שנעשה בו שימוש קבוע. לצד זאת, כדאי להציב על גבי השולחן קופסאות שקופות שניתן יהיה לאחסן בהן עטים, כבלים ומרקרים.
צעד שלישי – החליטו על מקומות אחסון קבועים
העיקרון הבסיסי שישפיע על שמירת סדר במשרד נוגע לקביעת מקומות קבועים לכל פריט. מדובר בצעד חשוב ויעיל שימנע נדידה של מסמכים וציוד משרדי. תוכלו ליישם אותו בהתאם להנחיות שמופיעות בטבלה הבאה:
סוג הפריט | אזור אחסון מומלץ | טיפ נוסף |
ציוד משרדי | ניתן להניח במגירה עם מחיצות פנימיות או בתוך קופסה שקופה על גבי השולחן | השתמשו במגשים מחולקים שימנעו ערבוב בין הפריטים |
דפי טיוטה | תציבו מגש נייר ייעודי על השולחן | תרוקנו את המגש בסוף היום |
ציוד מתכלה למילוי חוזר | תניחו בתוך מדף פנימי בארון | תבצעו בדיקה חודשית, כדי לבחון אם יש צורך בהזמנה |
צעד רביעי – שגרת תחזוקה קבועה
שמירה על הסדר הקיים זה לא עניין של מה בכך. שכן, עליכם לבצע 3 פעולות בהתאם לתדירות שתפורט להלן:
המשימה | תדירות |
תקדישו 10 דקות לסידור השולחן והחזרת ציוד למקום | פעמיים בשבוע |
תרוקנו מסמכים לא נחוצים מקלסרים | פעם בחודש |
תחזרו על הצעד הראשון (מיון מקיף) | אחת לחצי שנה |
מילים אחרונות לסיום
עד כאן 4 הצעדים שצריך לבצע, כדי לשמור על משרד מסודר. כעת אתם מכירים בהליך, כך שנותר לכם רק ליישם את הנאמר לעיל וליהנות ממרחב נעים ומקצועי.